1. Запропонуйте дітям промовити скоромовки в різний спосіб: тихо , голосно, соло, дуетом, відчеканюючи кожен склад: " Черепаха чаплю ввечері пригощала чаєм з печевом", " Великі мурахи грали у шахи. А маленькі мурашки у шашки."
2. Запросіть дітей до розмови з використанням дослідів і спостережень : де в людини народжується мовлення? Що допомагає їй говорити? Ми говоримо коли видихаємо чи вдихаємо повітря? Давайте перевіримо. Які органи мовлення ви відчуваєте? Чи, на вашу думку, вуха важливі для мовлення? Вони допомагають говорити? Спрбуйте говорити в навушниках, коли не чуємо свого мовлення? Чи достатньо для мовлення рухій артикуляції - губ, язика, щелеп?
3. Запропонуйте дітям повправлятися в ізольованому промовлянні спочатку голосних а потім приголосних звуків залежно від того, яку картку з буквою ви показували. Приверніть увагу на гухи губ та язика під час промовляння звуків.
4.Зауважте, що " говорити" можуть не лише органи мовлення , а й руки, поз, рухи тіла. Запросіть дітей до імітаційних вправ: показати горобчика, у якого болить лапка, білку яка збирається гризти горіх, грайливе кошеня.
5.Запросіть дітей послухати верлібри Василя Голобородька - особливо милозвучні короткі неримовані вірші. Запропонуйте дітям прослухати їх із заплющеними очима а потім переказати зміст за допомогою тіла . Кожен верлібр запропонуйте переповісти. Запропонуйте намалювати ілюстрацію до того верлібра, який іх найбільше вразив.
«Лис» вірш-верліб В. Голобородька
6. Запропонуйтен дітям виконати завдання №13 в Книзі дошкільника присвячені різним засобам спілкування.
Немає коментарів:
Дописати коментар