вівторок, 16 серпня 2022 р.

Нетрадиційні техніки малювання в дитячому садку і їх роль у розвитку дітей дошкільного віку




Як сказав один мудрець: "Дитина - це не посудина, яку треба наповнити, а вогонь, який треба запалити"

Одним із прийомів, спрямованих на створення умов для творчого самовираження дитини, є організація роботи з дітьми із застосуванням способів нетрадиційного малювання. Передбачається, що представлені види технік допоможуть цікаво організувати творчий процес на заняттях образотворчої діяльністю.

Малювання незвичайними матеріалами, оригінальними техніками дозволяє дітям відчути незабутні позитивні емоції. Результат зазвичай дуже ефективний (сюрпризна) і майже не залежить від вмілості і здібностей. Нетрадиційні способи зображення досить прості за технологією і нагадують гру. Якому дитині буде нецікаво малювати пальчиками, робити малюнок власної долонькою, ставити на папері плями і отримувати кумедний малюнок?

Нетрадиційні техніки - це поштовх до розвитку уяви, творчості, прояву самостійності, ініціативи, вираження індивідуальності.

Застосовуючи і комбінуючи різні способи зображення в одному малюнку, дошкільнята вчаться думати, самостійно вирішувати, яку техніку використовувати, щоб той чи інший образ вийшов виразним.Малювання з використанням нетрадиційних технік зображення не втомлює дошкільнят, у них зберігається висока активність, працездатність протягом усього часу, відведеного на виконання завдання.

Для занять необхідно приготувати красиві і різноманітні матеріали, надати дітям дошкільного віку можливість вибору засобів зображення.

Незвичайне початок роботи, застосування ігрових прийомів - все це допомагає не допустити в дитячу образотворчу діяльність одноманітність і нудьгу, забезпечує жвавість і безпосередність дитячогосприйняття і діяльності.

Починаючи з раннього віку, потрібно спонукати дітей до творчості, вчити бачити світ в живих фарбах. Спочатку з дітьми можна обіграти сюжет майбутнього малюнка за допомогою різних іграшок, предметів, супроводжуючи малювання емоційним коментарем, використовуючи художнє слово. Такий підхід дозволяє зацікавити малюків, довше утримати увагу, створити необхідний емоційний настрій і позитивний мотив діяльності. У ранньому віці закладається фундамент особистості, тому потрібно запалити в дітях вогник творчості. Знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання краще з малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення. У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати руху власного пальчика, ніж олівця або кісочкі. Цей спосіб малювання забезпечує дитині свободу дій.

Малюк опускає в гуаш пальчик і завдає точки, цятки на папері. Роботу починають з одного кольору: дають можливість спробувати різні рухи, залишити різні відбитки.

Необхідно показати багато різних прийомів малювання пальчиками: просто ставити сліди-відбитки, порівнювати відбитки від різних пальчиків (наприклад, зробити мізинчик сліди маленького зайчика або мишки і великим пальцем зобразити сліди ведмедя, проводити пальчиком лінію (струмочок або дощик).

Пізніше вчать дітей малювати обома руками. Тут також можливі варіанти: використовувати по черзі обидві руки або малювати ними одночасно, вмочивши кілька пальців (кожен в свій колір) і малюючи ними синхронно (наприклад «новорічну мішуру», «салют», що відмінно розвиває координацію.

З першої молодшої групи можна вчити дітей малювати долонькою. Дітям дуже подобається цей спосіб малювання. Вмочуємо долоню дитини в фарбу і ставимо їй відбиток на папері. Можна «розфарбувати» долоню в різні кольори пензликом. Пропоную теми: «Сонечко», «Півник», «Травка», «Рибки». Уже з молодшої групи вчать малювати пробками і печатками. Ця техніка дозволяє багаторазово зображати один і той же предмет, складаючи з його відбитків найрізноманітніші композиції, прикрашаючи ними листівки, серветки, хустки і т. Д. Дитина притискає печатку до подушечці з фарбою і завдає відбиток на аркуш паперу. Для отримання іншого кольору змінюється і мисочка і печатка. Теми для малювання: «Ягоди», «Яблука», «Моя улюблена чашка», «Сонечко променисте»,«Маленькій ялинці холодно взимку», «Мої рукавички», «Квіточка радіє сонечку».

У середній групі діти вчаться змішувати фарби. Кожен пальчик умочують в різні фарби і накладають кольору на колір. В результаті змішування кольорів діти домагаються потрібного відтінку. Наприклад, з дітьми середньої групи можна намалювати «Курча», «Пухнастого ведмедика». Для розвитку уяви в старшому дошкільному віці можна запропонувати дітям віддрукувати долоньку, потім уважно розглянути малюнок і подумати, на що це схоже, як малюнок можна перетворити, змінити, додавши відсутні деталі. І створити новий образ.

Наступний спосіб нетрадиційного малювання - «Тичок жорсткої напівсухий пензлем». Дитина опускає в гуаш клейову кисть і вдаряє нею по паперу, тримаючи вертикально. При роботі кисть у воду не опускаємо. Можна заповнити весь лист, контур або шаблон. Цю техніку використовують, якщо треба намалювати що-небудь пухнасте або колюче. Наприклад, такі теми: «Мої улюблені домашні тварини»,«Ялинка пухнаста, святкове», «Веселий сніговик», «Їжачок».

Ще один спосіб нетрадиційного малювання - «тампонування». Роблять тампон з поролону. Штемпельна подушечка служить палітрою. Щоб змінити колір, потрібно взяти інші поролон і мисочку. У цій техніці добре намалювати що-небудь пухнасте, легке, повітряне, прозоре. Наприклад, виходять дуже незвичайні «Кульбаби», «Хмари», «Ялинки». Забавні «Сніговики», «Курчата».

Дітям дуже подобається малювати свічкою або восковими крейдою. Спочатку малюють свічкою малюнок, а потім зверху на все зображення пензлем або поролоном наносять акварельний фарбу. Внаслідок того, що фарба не лягає на жирне зображення свічкою малюнок як би з'являється раптово перед очима хлопців, проявляючись. Особливо цікавими та оригінальними виходять малюнки на зимову тематику:«Сніжинки», «Портрет зими», «Ялинкові іграшки», «Зимові візерунки».

Зі старшою групи діти вчаться малювати технікою «Монотипія». Складаємо аркуш паперу вдвічі і на одній його половинці малюємо половину зображуваного предмета. Потім знову складаємо аркуш навпіл. У цій техніці в основному малюють симетричні предмети. Цікаво виконати роботи на наступні теми: «Чудові метелики», «Я і мій портрет», «Чарівне дерево», «« Чудесний букет »,« Віддзеркалення у воді ».

Добре розвивають уяву гри з плямами (кляксографія). Дитина зачерпує гуаш пластикової ложкою і виливає на папір. В результаті виходять плями в довільному порядку. Потім лист накривається іншим листом і притискається. Діти розглядають зображеннявизначають: «А на що ж це схоже?» Домальовують відсутні деталі. Можливий варіант: ставимо велику яскраву пляму, беремо трубочку для коктейлю і обережно дуємо на краплю. Побігла вона вгору, залишаючи за собою слід. А можна зробити ще одну пляму, але іншого кольору. Нехай зустрінуться. А на що ж схожі їхні сліди? Думайте ...

В результаті від нетрадиційного малювання дитина отримує лише користь. Малювання тісно пов'язане з мисленням дитини. При цьому в роботу включаються зорові, рухові, м'язово-відчутні аналізатори. Крім того, на тлі позитивних емоцій, малювання розвиває інтелектуальні здібності, пам'ять, увагу, дрібну моторику, вчить дитину думати і аналізувати, порівнювати і порівнювати, складати і уявляти. У підсумку, заняття нетрадиційними техніками малювання сприяють розвитку всебічно розвиненої, впевненою в своїх силах творчої особистості.











Немає коментарів:

Дописати коментар