середа, 12 березня 2025 р.

Навчимося разом з малятами малювати підсніжники


Мета. Вчити дітей звертати увагу учнів на особливості будови квітів, уміння передавати їх форму і колір на малюнку; удосконалювати навички роботи олівцями і фарбами; розвивати в учнів у процесі художньо-естетичного виховання сприйняття, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати естетичний смак, екологічну культуру, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберегти її красу.

Обладнання. Зображення весняних квітів, репродукції художників, зразки дитячих робіт.

І Організація класу

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Відгадування загадки

- Сьогодні ми поговоримо про чудову пору року, а яку, ви скажете, відгадавши загадку.

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Наповняю ручаї

Та заквітчую гаї.

Кожен з вас мене впізнав.

Відгадали?

Я - ... (весна)

2.Бесіда про весняні місяці

- Давайте перевіримо, чи добре ви знаєте весняні місяці. За описом відгадайте весняний місяць .

  • Цей місяць – ранок весни. Сніг і кригу розтопив, берізку розбудив. Узявся до роботи – готується до сівби.

  • Цей місяць весни до всього загляне, усьому мусить лад дати. Квітами обдаровує, бруньки виколисує, комашню вітає, пташок зустрічає.

  • Третій місяць весни трави колише, сади цвітом заквітчує.

- Підсумуємо наші знання про весняні місяці. Закінчіть речення.

Починає весну березень, тому що…

Другий місяць тому «квітень», що в цей час…

Завершує весну травень, адже в цю пору…

2. Вправа «Асоціативний кущ»

- Діти, з якими словами асоціюється слово «весна»?

-Що змінилося з настанням весни?

ІІІ Повідомлення теми та мети уроку

IV Робота над темою уроку

1.Вступна бесіда

Звучить спокійна музика

-Заплющіть очі та уявіть, що опинилися у весняному лісі. Нас оточують прекрасні, схожі на казкових велетнів, дерева. Співають птахи, повіває легенький вітерець, а під ногами розстелився казковий килим з ніжних весняних квітів.

Розплющуйте очі, та знайомтеся з нашими гостями. Малі, тендітні, ніжні, але скільки в них сили та снаги до життя! Вони зуміли пробитися крізь злежані сніги до сонечка і принести нам радість.

Виходять діти у шапочках-масках. Кожна «квітка» розповідає про себе.

Підсніжник

Підсніжники одні з перших сповіщають про прихід весни. Ніжні, тендітні, схожі на невеликі дзвоники, білосніжні квіти підсніжника прикрашають ще зовсім зимовий ліс. Підсніжниками нас назвали тому, що починаємо ми рости в лютому під сніговою ковдрою.

Проліски

За красу і ніжність нас називають блакитними зірочками. Коли ми зацвітаємо у лісі, здається, ніби клаптики неба впали на землю.

Мати й мачуха

Ми розцвітаємо ранньою весною на схилах, поблизу ручаїв, там, де добре пригріває сонце. Коли ми розцвітаємо, здається, що в лісі запалюються маленькі золотисті вогники.

Фіалка

Мої квіти ніжно-фіолетового кольору, піднімаються на тоненьких стебельцях і наче прислухаються до весняних звуків лісу.

Сон

На вкритому шовковистими волосками стебельці розкривається чарівна квітка фіолетового кольору, схожа на невеличкий тюльпан.

  • Яка квітка вам сподобалась найбільше? Чому?

  • Чи можна зірвати у лісі квітку, яка тобі сподобалась? Чому?

- Впевнена, ви не будете нищити природу, а щоб подарувати квіти мамі, друзям, знайомим не обов’язково їх зривати, можна намалювати.

2. Розгляд творів мистецтва


Лукіна Олена «Підсніжники»

3. Складання діалогу

-Уявіть, що промайнув легенький вітерець, і дзвоники‑проліски завели тиху розмову. Про що вони розповідають один одному? Чи є поряд їхні подружки-квіти? Які саме?


4. Послідовне виконання роботи вчителем та учнями

  • Перевіримо готовність до роботи. Нам необхідні : альбом для малювання, простий олівець, пензлики різної товщини, гуаш, палітра, стаканчик з водою.

  • Спочатку малюємо галявину – для цього олівцем проводимо горизонтальну хвилясту лінію трохи нижче середини аркуша, тепер у нижній частині малюємо декілька горбочків, але не високих.

  • А чи пам’ятаєте ви правило «Щасливого пензлика»?

Щоб пензлик був щасливим, потрібно занурити його у воду і тричі витерти об край скляночки. Тепер кінчиком пальця перевіряємо пензлик, якщо на пальчику не залишається краплі- наш пензлик щасливий. Якщо води буде занадто багато – при малюванні з’являються підтікання, неначе пензлик «плаче».

На палітрі змішуємо синій та білий кольори, розмальовуємо небо.

  • Змішавши зелений та жовтий – розфарбовуємо галявину. Для передачі рельєфу використовуємо різні відтінки зеленого кольору.

  • На тлі неба зеленим кольором малюємо невеличкі овали - чашолистки .


  • До зеленого кольору домішуємо трішечки синього, щоб отримати смарагдовий, беремо тоненький пензлик, малюємо стебла, схожі на гачки.

  • Біля кожного стебельця малюємо листочки .

  • Щоб намалювати пелюстки підсніжника, потрібно пензлик добре промити. Білий колір надзвичайно дружелюбний, якщо до нього потрапить хоч крапелька іншого кольору, він зараз же зміниться. Отже, гарно промивши пензлика, набираємо білого кольору, і малюємо пелюстки: один – по центру, другий – трішки лівіше, третій - правіше.


  • На галявині білою фарбою малюємо залишки снігу.


V Аналіз учнівських робіт.

Створення виставки


VІ Підсумок уроку

1. Сенкан

Підсніжник

Білий, тендітний.

Прокинувся, пробився, розцвів.

Приніс нам весну.

Чарівний дзвіночок.

2. Підсумкова бесіда

- Кому сподобався створений ним малюнок - поаплодуйте. А тепер роздивіться роботу сусіда за партою - поаплодуйте, якщо робота вам подобається!

- Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, і змогли передати на папері красу природи.

2. Рефлексія

Продовж речення:

Сьогодні на уроці я зрозумів…

я дізнався…

мені сподобалося…

Немає коментарів:

Дописати коментар